Jaaroverzicht 2024

Wat een jaar! Nu het einde van 2024 nadert, is dit een mooi moment om terug te kijken op mijn eerste anderhalf jaar als ondernemer. Het was een reis die ik begon met een helder beeld bij mijn eigen positionering en marktbenadering. Een reis waarin ik bevestigd kreeg hoe belangrijk het is om dicht bij jezelf te blijven. En vooral een reis die nog maar net begonnen is!

Jaaroverzicht 2024

December 2024

M100 event

De afgelopen jaren zat ik als genomineerde gezellig aan een van de dinertafels, maar dít keer had ik de eer om deze avond te presenteren en de meest invloedrijke professionals uit ons vak te mogen onthullen… een bijzonder moment! ✨

Chocomel

Trots en blij om ook voor Chocomel aan de slag te gaan. Samen bouwen aan impact en een sterk partnership met Team Essent voor dit iconische merk.

November 2024

November 2024

Content Marketing Awards

De Content Marketing Awards 2024 vond dit jaar plaats in de betoverende Stadsschouwburg Haarlem✨. Wat een eer om deze bijzondere avond te mogen presenteren en als moderator op te treden.

Duvel

In het Partnership Programma werken we met het management- en marketing team, vanuit de merkpositionering aan verdere versterking en groei van het merk Duvel. #positionering #merkstrategie #partnerships

2024

2024

Natuurmonumenten

Als projectleider adviseer ik Natuurmonumenten bij de nieuwe merkbelofte; van merkstrategie tot executie inclusief een partnershipvisie en strategie.
#positionering #merkstrategie #partnerships

Toyota

Wereldwijd zet Toyota zet zich in voor mobiliteit en bewegingsvrijheid voor iedereen. Hierbij adviseer ik Toyota Nederland ten aanzien van de purpose, de merkbelofte en het tot leven brengen op een impactvolle wijze richting de Olympische en Paralympische Spelen 2024 in relatie tot de sportpartnerships. #merkstrategie&partnerships #MVO #purposeintoaction #sportmarketing #partnerships

2024

Scrummi

Scrummi is een duurzaam alternatief voor de traditionele handdoek. Een startup met veel potentie en grote dromen. Als BCorp nu al succesvol in de UK en de kappersbranche in NL. Voor het management en het team heb ik een training ontwikkeld om te komen tot de positionering en merkstrategie van Scrummi. Van het business model en de missie naar de merkpersoonlijkheid en het marketingplan in Nederland.
#positionering #merkstrategie #duurzaamheid

2023

Oerol

Oerol, het grootste theaterfestival op locatie van Europa. De onthaasting start zodra je van de boot afstapt. Muziek, theater en magie midden in de natuur. Voor Oerol ben ik gevraagd mee te denken over de marktbenadering en sponsorpropositie van Oerol. #merkstrategie #partnerships

2023

FrieslandCampina

Een terugblik op het werk van Carien de Bas van de afgelopen jaren bij FrieslandCampina. Met de merkbelofte ‘Sterk met Campina’ als kompas voor productontwikkeling, partnerships, interne trots én voor al die ontbijtliefhebbers in Nederland. Met een gouden medaille voor het hoogst haalbare podium: Campina voor TeamNL op de Olympische en Paralympische Spelen in 2016, 2018, 2021 en 2022.
#positionering #merkstrategie #partnerships #sportmarketing #duurzaamheid

2023

Sven Kramer & Campina Open Boerderijdagen

Sven Kramer opent dit jaar de traditionele Campina Open Boerderijdagen. Inmiddels trekt dit (gratis) evenement landelijk ruim 130.000 bezoekers.

2022

Campina en Team Jumbo-Visma naar Beijing

Met Campina als partner van Team Jumbo-Visma en supplier van TeamNL aanwezig op de Olympische Spelen in Beijing.

2022

Beste Sportzomer Campagne

“Sympathiek was hoe Campina inhaakte op de laatste keer dat nationale held Epke op de Olympische Spelen zou acteren. Echt een standbeeld voor deze grote atleet. Zonder beelden van een kwark etende Epke godzijdank”, aldus Zwarts, Adformatie aug. 2021

2021

Co-creatie Campina kwark met NOC*NSF en topsporters

De ontwikkeling van Campina kwark startte in 2016, in aanloop naar de Olympische Spelen, met Epke Zonderland en de chefkok van NOC*NSF Erik te Velthuis. Deze ontwikkeling zette zich door i.s.m. Dafne Schippers in aanloop naar de Spelen in Tokio, 2021.

2021

Partnership Campina en Natuurmonumenten

Met Natuurmonumenten samen op weg naar de nieuwe norm in de zuivelcategorie: On the way to Planet Proof. Beter voor de koe, voor het klimaat en voor de natuur.

2021

Uitbreiding partnership Paralympisch TeamNL

Campina breidt het partnership met NOC*NSF uit met Paralympisch TeamNL, in aanloop naar de Olympische en Paralympische Spelen in Tokio. In samenwerking met Chef de Missions Esther Vergeer, Pieter van den Hoogenband en topsporter en Campina ambassadeur Jetze Plat.

2021

Campina Kwarkbar Olympic Festival

De opening van de Campina Kwarkbar met CEO van NOC*NSF Marc van den Tweel en John Bierling, CFO van NOC*NSF op het Olympic Festival in Scheveningen.

2021

Uitreiking eremedaille aan Epke Zonderland

2021

Speciale levering WK Handbal dames Japan

Tijdens het WK Handbal in Japan krijgen de handbaldames een speciale Campina kwarklevering. Precies de proteïne die ze elke dag nodig hebben om hun spieren goed te laten herstellen. Sterk met Campina.

2021

Jac Orie over het belang van zuivel voor schaatsteam Jumbo-Visma

Schaatcoach Jac Orie over Campina als partner van Team Jumbo-Visma en het belang van gezonde voeding voor deze schaatsploeg. Sterk met Campina 2020

2020

Partnership met Natuurmonumenten

Natuurmonumenten en zuivelmerk Campina gaan zich samen inzetten om de melkveehouderij natuurvriendelijker te maken. Jij kunt die verandering versterken en versnellen door zuivelproducten van deelnemende boeren te kopen. Deze producten hebben het keurmerk ‘On the way to Planet Proof’.

2019

Campina naar de Olympische Winterspelen

Campina is de officiele leverancier van TeamNL op de Olympische Spelen in Peyonchang, Zuid-Korea 2018. Omvangrijke connect & content campagne en winacties met consumenten, collega’s en melkveehouders.

2019

Terugblik op de Olympische Spelen

Terugblik met Epke Zonderland en Dafne Schippers op Olympische Spelen 2016 door Carien de Bas

2016

Bronzen Effie

Campina wint met de herpositionering ‘Sterk met Campina’ een bronzen Effie. De Effie Awards zijn wereldwijd de meest prestigieuze vakprijzen voor de marketingbranche en wordt uitgereikt aan de meest effectieve marketing- en communicatiecases.

2021

SAN Award

Campina wint met de herpositionering ‘Sterk met Campina’ een SAN Award. De Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) reikt deze prijs jaarlijks uit aan organisaties die in hun reclame-uitingen excelleren met een nieuw geluid en daarmee impact maken.

2016

Officiële leverancier voor TeamNL

Campina wordt op verzoek van de topsporters official supplier van TeamNL. Campina kwark is ontwikkeld in samenwerking met topsporters en met NOC*NSF en bevat de proteïnen om spieren goed te laten herstellen. Maurits Hendriks, Epke Zonderland en Erik te Velthuis proeven het eindresultaat!

2016

Beste Olympische Campagne

Campina wint de zilveren medaille voor de Beste Olympische Campagne na de Olympische Spelen in Rio de Janeiro in 2016
Bron: Sponsor Report

1920

Partnership Dafne Schippers

De start van een uiteindelijk acht jaar lang partnership tussen Campina en Dafne Schippers. Dafne wint zilver op de 200 meter op de Olympische Spelen van 2016 in Rio de Janeiro.

2016

Partnership Epke Zonderland

Campina lanceert de nieuwe zuivelcampagne ‘Sterk met Campina’ met Epke Zonderland bij RTL Late Night. Ruim 800.000 mensen zien en horen dat Epke niet alleen topsporter maar ook de kleinzoon van een melkveehouder is.

2015

Lancering Campina Eerste Lentedag

Campina lanceert voor de eerste keer de Campina Eerste Lentedag. De dag waarop de start van de lente wordt gevierd. Het seizoen waarin alles weer gaat groeien en bloeien en de koeien dansend het verse gras bespringen. Deze dag is na 10 jaar inmiddels een traditie geworden.

2013

FrieslandCampina en FSC

FrieslandCampina stapt over op FSC-verpakkingen.

2013

Chocomel kiest voor duurzame cacao

Chocomel van FrieslandCampina kiest voor duurzame UTZ cacao.

2021